Liket rör på sig!

Det är med blogg som med så många andra saker här i livet; ju längre tid mellan gångerna man gör det, desto svårare blir det att komma igång igen. (Ett fantastiskt exempel på denna tes är motion. Det är 8 år, 3 månader, 6 dagar och 9 timmar sedan jag motionerade senast - typ. Det blir inte lättare med tiden mina vänner...) En andledning till att jag dragit mig för att skriva är att det hela tiden händer nya saker, som man tänker att man ska ta ta upp i bloggen. Varje gång det händer något nytt läggs det till listan och till slut sitter man där och känner att nej, jag orkar inte skriva för jag har fem miljoner saker som jag vill berätta om och det kommer att ta jättelång tid att skriva dem och... Nu har jag tagit beslutet att jag inte tänker skriva om allt det där, om jag inte råkar komma på det just precis nu. Det får bli lite hipp som happ.

I alla fall, efter att nästan ha dött av malaria är jag nu åter på banan. Själva malarian gick över ganska fort, men innan jag fattade att man måste ha lite järn och sånt - tack Maia! - var jag bara trött trött trött och orkade nästan ingenting, knappt ens gå upp ur sängen. Tydligen åt malariaparasiterna upp mitt blod...eller möjligen någonting i mitt blod...som jag nu fått igen genom ett vidrigt kosttillskott.

Har du ännu inte gratulerat mig på födelsedagen är det banne mig dags nu. Grattis till mig! Beställde en jättetårta som består av så mycket socker att det ilar i tänderna bara man tittar på den. Har bjudit hela kontoret och fått många lyckönskningar, ett jättefult halsband och en flaska mousserande persikodryck. Festen har bara börjat mina vänner!

Kommentarer
Postat av: Kicki

Hej! Hoppas din dag blev bra trots ditt fula halsband! Present väntar här hemma! Kraaaam!

2009-05-01 @ 11:50:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback