Igår / Yesterday

Igår var det exakt två veckor tills jag åker, och alla andra verkar vara jättepirriga. Själv kan jag inte påstå att det känns på något speciellt sätt... Har ägnet de senaste dagarna åt att införskaffa diverse mycket svenska presenter, bland annat några potatisskalare och lite glas från glasbruken här i Småland. 
    På inrådan av flera tidigare Afrikaresenärer har jag också börjat sola solarium. Dels för att jag ska klara väderomställningen, dels för att det inte ska synas att jag är nyanländ och därför attrahera skurkar. Jag solade 12 minuter och är helt öm hela jag. 12 MINUTER! Tolv ynka minuter i ett solarium och jag ser ut som en kräfta i nyllet. Kanske måste jag tänka om och sy upp någon form av burka i bävernylon för att klara av det här. Jag brukar skämta att jag är vitare än vit och att vita väggar ser smutsiga ut när jag står bredvid dem, men det här är ju liksom på riktigt. Jag producerar negativt pigment - jag är ett vetenskapligt underverk!

It is two weeks exactly until I leave - well, it was yesterday. Everyone else seems to be so excited, but I don´t feel any different. I have spent the last couple of days trying to find some nice Swedish presents and ended up with potato-peelers and glass from the glass-factories.
    I have also started tanning, since I have heard it is a good idea to prepare for the change in the weather. I spend 12 minutes on the tanning-bed and I look like a tomato. 12 MINUTES! I might have to reconsider my packing and dress in some sort of a tent or something... I always say that I am whiter than white and that white walls look dirty next to me, but this is for real. I am producing negative pigmentation - I am a scientific miracle!

Kommentarer
Postat av: Cheap Jordans

thank you for posting . please do more good article.i like it so much .I will always follow it.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback