Inte bra

Ackelvarning!
Jag ar riktigt riktigt magsjuk, troligen pa grund av uttorkning enligt Rolis alla lakarkollegor. That makes no sense sager jag och grater vidare. Vet nu hur manga gomda muskler man har som man upptacker nar man har spytt ett tag? Det ar massor vill jag lova. Ackelvarning slut.

Pa Rolis jobb finns det en kille som heter Stalin i fornamn. Han har anknytning 2106 om ni vill ringa och gratulera till hans foraldrars val av namn... Namnet staLIN ar nastan som eLIN, fast jag ar battre.

For ovrigt kan jag beratta att "resan" genom tullen gick supersnabbt och effektivt. Typiskt! Jag som hade laddat infor att kafta med den nigerianska tullen och sa om jag kunde undvika att betala nagra mutor. Sa bara vinkar de igenom mig! Fast passkontrollanten fragade i och for sig om jag hade pojkvan... Betydligt varre var det pa Heathrow, dar jag skramde livet ur en stackars tullare genom att skrika "NO!!" nar hon vill ta min hudkram for analys. Hon sa "I'll TAKE this" men jag horde "I'll TASTE this" och ville bara vara snall...

Kommentarer
Postat av: Johanna

Stackars, stackars Elin! Hoppas du mår bättre.



Ulf Hannerz har i Transnational Connections en fantastisk beskrivning, också från Västafrika, om en vakt på gästhuset där han bor som döper sin son till Lenin. Några år senare kommer han över en summa pengar och öppnar en affär, som den stolte fadern döper till "Lenins supermarket". Tror Stalin skulle gilla att handla där.

2009-02-26 @ 08:41:40
Postat av: Kicki

Hej gullet!



Det är ruskigt synd om dig! Skickar fet kram och hoppas du mår bättre!

2009-02-27 @ 10:16:47
Postat av: Bitte

Kram Elin. Tänker på dig!



Tänk så mycket du får vara med om!!! Nu vet du hur det är att vara sjuk i Afrika också.

2009-03-02 @ 08:19:23
Postat av: Rickie

Du har bara fått vad du förtjänar. Det vet du.

På SIDAkursen varnade de dig för att bada i stillastående sötvatten. Du bör nog inte dricka det heller.

Magsjuk för att man blir uttorkad? Är det inte tvärtom? Nigerianska vägverket kanske utfärdar läkarlicenser också?

Min är köpt på NTF här hemma i Sverige så jag tror att det trumfar.

Jag ordinerar åderlåtning och lavemang.

Lycka till med dina gastriska fyrverkerier önskar jag.

2009-03-02 @ 09:35:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback