Nu händer det / It is happening

Klockan är mitt i natten och jag borde nog sova, men jag kan inte. Det pirrar och pirrar, det bor en miljon ystra fjärilar i min mage. Efter att ha snurrat runt i sängen alldeles för länge har jag ägnat mig åt att sy en klänning av en gammal gardin. Den kommer på bild vad det lider.
    Halv sex på morgonen ger vi oss av, jag och pappa. Tur att inte jag kör... Mest är jag nervös för att mina väskor ska väga för mycket. Jag har hoppat upp och ner på familjens våg med och utan väskor hela dagen. Ibland har jag ett kilo till godo, ibland ligger jag risigt till. Kära kompis Johanna kom förbi och berättade att de inte väger handbagaget på den flygplats jag ska åka ifrån, och det gav mig lite extra hopp. Kanske att jag kommer i väg i alla fall! Resan går från Göteborg till London, där jag har elva timmar på mig att byta flygplats och hitta nästa plan som tar mig direkt till Abuja. Det låter väldigt enkelt nu när jag skriver det, håll tummarna för att det går lika lätt i verkligheten.
Ses på andra sidan!


It is late, late, late. I should be sleeping but I have a million happy butterflies in my stomach. I tried to sleep for a while, and when I realized that it was useless and made a dress out of an old curtain. I´ll take a picture of it ASAP.
    I and dad are leaving in three hours. I am happy I´m not driving... At the moment, I am worrying that my bags are going to be too heavy. I have jumped up and down on the family scale all day. Sometimes I´m all good, and sometimes I am in BIG trouble. My dear friend Johanna came by to give me a hug and told me that they don´t really care about the weight of the carry-on at the airport where I´m leaving from, and it gave me some hope. I am traveling from Gothenburg via London where I am changing airports and then straight to Abuja. It sounds really easy, so pray that the real-life experience will be just as easy. See you on the other side!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback