Dagens ord

Dagens ord är harmattan. Nej, inte har-mattan, utan har-mat-tan. Det är namnet på den torra och varma vind från Saharas öken som blåser över Nigeria i detta nu. Det gör sikten dålig, det gör dig dammig, det ger maten ett visst tuggmotstånd. Men det gör inget, för det är damm från Sahara, och det är så himla coolt!

Dagens pidgin är "Hawfa?", alltså "how far?" sagt som ett ord. Det används som hälsningsfras och gör alla jag säger det till väldigt muntra. Kan bero på mitt inte helt perfekta uttal...


Kommentarer
Postat av: Emma

Det är spännande grejor som händer dig ser jag! I like it. Men jag tycker du skulle haft med dig Pierre the little plaaane istället för bananer.

2009-03-05 @ 10:23:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback