It´s alive!

Ja, käre värld! Jag överlevde! Eller det kanske det inte var någon förutom jag själv som tvivlade på...men det gick i alla fall. Fy fabian säger jag, bli inte sjuka! Och tack tack tack till alla som skrivit så söta kommentarer, jag blev alldeles lycklig inuti...

Idag är det måndag och jag sitter på Rolis kontor och försöker att inte somna. Man blir trött av värmen och allt som händer. I helgen har vi sight-seeat en kyrka, lite regeringsbyggnader och en stor park. Sedan har vi träffat en statsanställd som dealar i tomtmark och mina värdar har köpt sig en tomt lite sådär bredvid lagen. Fast, som de säger "Vadå, alla gör ju så!" Sedan gick vi på ett mycket coolt fiskställe och åt fisk som grillades på itusågade oljefat. Det var STARKT men gott. (Tog 20 minuter efter att vi ätit klart innan jag kände mina läppar igen) Till detta kalas drack vi den något alkoholhaltiga Smirnoff Ice, som kostar typ 8 kronor flaskan. Hela måltiden - för tre personer - gick på strax under 80 kronor. Tur det när kronan är värd nästan ingenting! =)

Ikväll ska vi gå på bio och se "Changeling" med Angelia Jolie. Jag hade egentligen velat se en inhemsk film, men det hittade vi ingen.

Eh, jo. Vi skulle ju flyttat i dagarna, till en lägenhet som Victor fått genom sitt jobb. Den ligger närmare stan, har rinnande vatten och hyfsat tillgång till ström. Det är bara det att när Victor skulle hämta nycklarna fick han också en lista med regler som måste följas om man vill bo kvar... En av dem var att man inte får bo andra än make, fru och barn upp till 18 år i lägenheten. Så tji fick jag, vi får bo kvar där vi bor tills jag åker hem och de kan ta sitt nya residens i besittning.

Tjing! //Elin

Kommentarer
Postat av: Nisse

Köp en tomt. Det kan alltid vara bra att ha

2009-03-02 @ 20:44:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback