Killar, ni ligger illa till!

Tillbaka efter en extra lang helg orsakad av diverse muslimska festligheter. I ett land med halften kristna halften muslimer har man delat upp de offentliga helgdagarna mellan de tva religonerna sa att de har fatt lika manga var. Mycket trevligt initiativ tycker jag!

I sondags besokte jag tillsammans med runt 25 av vara grannars basta vanner en resturang stor som en mindre by mitt ute i ingenstans. Jag maste varit den forsta vita person de nagonsin sett, nagra barn kom till och med fram och petade lite forsiktigt. (Elin - utstallningsobjekt 52.) Vi at hel grillad fisk och drack palmvin. Det ser ut som skitigt diskvatten och smakar lite syrligt och valdigt mycket alkohol. Glada i hatten kallade nagra i ganget pa ett band som gick runt mellan borden. Bandet bestod av en massa trummor och en hemmagjord gitarr med tre strangar. De spelade och sjong en stund tills Samson, var granne, kom pa hur roligt det skulle vara att be dem sjunga speciellt for mig. Det resulterade i att hela bandet stod och skrek/sjong ElinElinElinElin i 20 minuter. Det var mycket uppskattat, nastan lika uppskattat som nar jag stallde mig upp och dansade till musiken.

Dansandet gav mersmak och vi fortsatte kvallen pa diverse dansstallen. Musik var bra, luftkonditioneringen var annu battre, och killarna var bast. Svenska killar - ja, det ar roligt att generalisera - slang er i vaggen! Har dansar man tills fotterna trillar av, ingen skillnad mellan konen. Inte heller dansar man bara med dem man kom med, man turnerar runt hela dansgolvet. Att jag hade roligt ar val underforstatt. Halv fem trillade jag i sang och jag har inte hamtat mig annu...

Kommentarer
Postat av: Amra

ååå va kul!! Bilder, bilder, bilder!!!

2009-03-10 @ 12:56:48
Postat av: Lena

Underbart men vad är bilderna?

2009-03-10 @ 18:35:35
Postat av: Kicki

Det är de som är kören och sjunger Eeeeellliiiiin! Fasen, vilken häftig upplevelse!

2009-03-12 @ 15:28:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback