Lessons learned, del två

* Nigerianskor har inte hår på benen, och tycker det är intressant att jag tjatar om att raka benen stup i ett.

* Nigerianer tycker att det är roligt att vita människor rodnar. Därför försöker de chocka dem så ofta de kan för att se deras ansikten byta färg. Jag har som en liten kurs får våra grannar i hur det är vara vit. Jag får berätta att det är svårare att bli brun på benen än i ansiktet, det är därför jag har vita ben och rött ansikte. Och att jag måste vara försiktig i solen så att jag inte bränner mig. Jag känner hur jag gör världen till ett bättre ställe!

* I Nigeria bleker kvinnor sin hud med jättestarka krämer för att se mer ut som vita. Krämerna fräter bort det översta hudlagret. De kan inte vara i solen överhuvudtaget efter en ordentlig blekning, och huden åldras väldigt mycket väldigt fort. Roli berättade om kvinnor som blekt sig så hårt att delar av skelettet blir synligt. Och i Sverige ligger vi och pressar i solarium för att se mer ut som dem... Det är i sanning en galen värld vi lever i.

* Dagens pidgin;
- Eaterias - resturanger
- Plated hair - flätat hår
- Tinted hair - färgat hår

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback