Landet där man heter vad som helst

Sitter och sammanställer en lista på de (få) kvinnliga politikerna som finns i det här landet via den väldigt informativa hemsidan för Nigeras riksdag. (http://www.nassnig.org/) Tack och lov finns det bilder på alla senatorer och House of reps:ar, annars vet jag inte hur det hela hade slutat. Eftersom jag sitter på en vääääääldigt långsam internetuppkoppling roar jag mig med att gissa könet på personen medan bilderna laddas ner. Det var väldigt tunnsått med flickor, tills en Annie dök upp. Hurra tänkte jag - tills bilden kom och visa sig föreställa en knubbig medelålders man i ljusblå kostym.

Bland övriga intressanta förnamn märks Smart, Good, Fancy, och Barnabas. Fast min favorit är Abdurrahamman Suleiman Kawu. Snyggaste namnet ever!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej Elin!

Nu får du berätta lite igen om vad du gör. Din gamla faster måste försöka hänga med! Kram

2009-05-05 @ 19:30:28
Postat av: Ivanka

Nigeria verkar vara raka motsatsen till Ryssland när det gäller namnskick. Det känns som hälften av alla mina värdars vänner heter Maria, Anna eller Ivan. De skulle behöva importera lite fantasi.

Postat av: xiaoxin

Very happy to be here, this site is very good, very happy to share with everyone here, I will share with my friends, Thank you for sharing!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback