Nej, nu kan jag inte hålla mig längre

Jag hade tänkte skona er, men nej, det går inte. Jag har en sådan fasansfullt bitter dag att jag bara måste få dela lite av min galla med er, mina kära vänner och släktingar. (Ja, just det, släkten kanske läser här också. Om ni göra det fastar och mostrar och föräldrar, läs inte det här. Det innehåller fula ord och annat otrevligt.)

Well, jag är så trött på det här landet och på vad de kallar sin fina ärlighet. Det är inte ärlighet utan en praktiskt ursäkt för att slippa tänka innan de öppnar käften. Ja, jag blir ledsen när ni kommenterar hur jag ser ut när jag hör på. Jag hör er och jag är inte intresserad av era åsikter, kapisch!?

Jag är inte längre intresserad av att planera mina toalettbesök utifrån när det finns vatten att spola med. Och nej, jag är inte road av att behöva kuta runt som ett jehu och jiddra med folk som försöker lura mig för att köpa vatten för att ta en dusch. Inte road alls! Och jag är trött på den här j*vla värmen som kokar min hjärna. Och jag är trött på mig själv för att jag inte packade några minishorts och tubtoppar.

Sluta glo. Jag är vit, du är svart, get over it. Det är direkt oartigt att stå och glo och sedan peka när jag går förbi. Och nej, jag är inte smartare för att jag är vit, sluta behandla mig som en kunglighet. (Det verkar vara en ganska vanliga missuppfattning här, att vita är mer kompetenta än svarta oavsett utbildning.) 

Sluta köra som galningar, ni kommer fram oavsett. Eller nej, det gör ni inte, för era bilar pajar mitt på motorvägen. Och är det så att det är målat TRE filer på vägen betyder det INTE att ni kan hitta på ytterligare TVÅ filer bara för att ni känner för att knö. Ni stör mitt svenska ordningssinne. Om Farbror Staten - ja, Farbror passar bra för det här mansgrisiga landet - säger att det ska vara på ett sätt så ska det vara så. Så gör vi i Sverige och därför är det det bästa sättet. Och sluta muta varandra för att gå före i kön.

Nej, jag kan inte pidgin men jag försöker. Men det är faktiskt direkt otrevligt att prata med varandra på ett språk alla utom jag kan, när jag är med. Jag kommer inte att lära mig varken yoruba eller hausa medan jag är här, så prata så att jag förstår.


Och om jag vill dricka cola så tänker jag dricka cola, okej?



(Nu känns det bättre. Tack för att du lyssnade!)


Kommentarer
Postat av: Kicki

Hota med lite juju om de inte pratar engelska med dig! Vit juju är kraftfull!

2009-03-20 @ 09:38:46
Postat av: Amra

orkanen Elin drar fram! U go girl!!

2009-03-20 @ 11:27:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback